onsdag, juli 13, 2005

Då var man hemma igen då...

Jahopp, sommarens semester är nu över. Jag har fått spendera två hela dagar i London och ett antal dagar i Sorrento (Italien). Har inte varit helt fel även om värmen varit överhängande!!! Man kanske ska åka till Italien när det inte är högsommar? Affärerna stängde efter lunch och öppnade inte igen förrens senare på eftermiddagen/kvällen, dvs folket tog siesta (spanska... jag vet... tror jag?). Sen var affärerna öppna till låååååångt in på natten :) men nog om det, jag har ju iallafall inte shoppat annat än vatten och dricka, så varför skulle det vara intressant för er att läsa om?

Jag skriver nog mer när jag kommer hem sen. Kan iallafall berätta att dagen då bombningarna var i London befann jag mig i Pompeji och på Vesuvius :) Nej, jag gick aldrig upp till toppen. Bussen gick 1000 meter upp och sen var det 300 meter kvar. Jag såg stigningen, kände till min kondition och "de" hade varit så snälla så man skulle få HELA 1½ timme på sig innan bussen gick igen (HALLÅ?)... Dessutom kostade det pengar att få gå de där metrarna upp till toppen. NEPP, jag och bror gick nedåt längs vägen istället och fotade den lilla vulkanen bredvid den stora. Tyckte iallafall jag var mer intressant eftersom det var den som senast hade haft ett utbrott (ca 50 år sen) och det fanns lavafält att kika på :)

Nepp nu kallar jobbet igen, sen ska jag hem till min 30 grader varma lägenhet...

bye for now

Inga kommentarer: