onsdag, augusti 03, 2005

blogg, blogg och blogg :)

Dags och skriva lite i bloggen kanske? ;) I helgen som har varit befann jag mig i Norge på kattutställning. Tanken var att Ozzy skulle ta de två sista certifikaten för att bli GIC (Grand Internationell Champion), men icke sa nicke. Lördagen var inga problem där plockade han certet utan konkurrens. Söndagen däremot... hade han konkurrens för första gången OCH HAN FÖRLORAR, var det verkligen nödvändigt? Nu måste jag en vända till Norge igen innan han kan bli GIC. Planer finns på Östfoldkattens utställning i Oktober :) Kommer inte mina föräldrars katt gilla och inte min syster och sambos katter heller för den delen... Men Ozzy är min katt och jag VILL ha en GIC titel på honom :) Så han får gå fertil här i några månader till :)

Jag väntar med spänning på 10 augusti, då han ska bli pappa. Helst vill jag att det ska bli en supersnygg tjej i kullen, så jag kan starta uppfödning. Har ju redan tänkt ut vilket stamnamn jag vill ha! Lite tidigt kanske... med tanke på att katterna inte är födda än... 1500 kr kostar det att skaffa stamnamn, det är nästan så jag funderar på att skaffa mig ett i vilket fall som helst, bara så ingen annan kan ta det stamnamnet. Framtiden får utvisa vad som händer :)

Annars har jag inte så mycket att förtälja... Fortfarande pinsamt/irriterande mycket singel. Det händer nåt när det händer nåt antar jag. Detta kommer jag kanske få äta upp? ;) Jobbar och sliter precis som vanligt.

Nepp, nu ska jag gosa lite med Ozzy

*over and out*

Inga kommentarer: