onsdag, december 14, 2005

Nej jag har inte slutat blogga :)

Jag fick en fråga idag om jag har slutat blogga. Man skulle nästan kunna tro det med tanke på hur långt det är mellan inläggen! Jag har dock inte slutat, bara ett litet uppehåll. Har dock tappat kollen på vad som har hänt sen sist...
Ozzy kastreras på fredag. Känns lite trist att han inte har fått bli pappa men jag kan inte vänta längre. Jag har haft dem separerade sen i fredags. Just nu bor Isa hos mina föräldrar. Jag saknar det lilla knytet och vill hellre ha henne här. För att jag ska kunna ha henne här så måste Ozzy kastreras och så kommer nu då ske på fredag. Ska prata med veterinären för att höra när han tror jag kan plocka hem min lilla dinboll igen :) Eller min och min förresten, min fodervärdsdunboll! Hon känns som min även om hon inte är det på papperet, än :)
Jag ska flytta! Snabba ryck här... Fick erbjudande om en lägenhet i fredags. Tackade ja i måndags morse. Sa upp min lägenhet i tisdags. På tisdagskvällen ringde en tjej som var intresserad av min lägenhet. Hon var här nu ikväll och kikade på den, som det lät på henne så skulle hon ta den :) Jag ska flytta till ett annat område i skövde, ni som är nyfikna får fråga! Jag har stått på kö för 2 rum och kök i detta område och har nu tackat ja till en 2 rum och jaa vad ska man kalla det? en vägg i vardagsrummet är köket. Spisen är inte ett piss större än det jag har nu JAG VILL HA STÖRRE SPIS och badrummet är mindre än vad jag har nu, dvs svårt att få in egen tvättmaskin där... Jaja, lägenheten är större än det jag har nu (den är 50% större) och hyran är inte alls farligt hög. Så 1 mars eller 1 april (inte bestämt mig ännu) så har jag ny adress :)
Annars har det väl inte hänt så vansinnigt mycket. Eller jo förresten jag har fått förlängt visstidsanställning till sista mars. Kan ju bli trevligt att starta mitt nya liv i nya lägenheten med att vara arbetslös *ler* Den som lever får se!

I lördags var jag på Ädelkattens utställning med Isa. Min lilla morrmaskin :) Domaren tyckte att hon var jättesöt och fin. Ögonfärgen kunde vara lite blåare, men för att härma domaren "man kan ju inte ha allt" och sen några klappar på huvudet ;) Fick Ex1 utan konkurrens. Var en av fyra 6-10 månaders som hon vill se igen och slutade där på andra plats. Det var en snygg maine coon som blev nominerad. Jag hade GÄRNA blivit nominerad (eller rättare sagt jag ville gärna att Isa skulle bli nominerad). Har väl kanske blivit lite bortskämd vad vet jag ;) Får iallafall tänka på att hon dömde många 6-10 månaders katter den dagen och att komma två bland dem, det är inte dåligt :) Nästa utställning är i Örebro den 28 januari och jag längtar redan :)

Nä nu får det nog räcka för den här gången ;)

Inga kommentarer: