måndag, november 26, 2007

Snö

Vart kom snön ifrån? När jag gick hemifrån imorse så var det plusgrader och inte en gnutta snö ute. Nu är det minusgrader, blåser och snöar små hårda snöflingor. Det ser ut som om de är små och hårda iallafall, har inte varit ute sen lunch så jag kan inte riktigt yttra mig i hur det verkligen ligger till. Däremot kan jag säga att jag är helt fel klädd för detta väder! Duffel utan halsduk... Ingen luva på min duffel heller.... Tennisskor... så jag kommer halka fint när jag ska hem om ett antal timmar :)


I lördags var jag på kurs. Kattklubben ordnade kurs i föreningskunskap och jag var inte sen att hänga på. Var lite orolig att det skulle bli segt att sitta i skolbänken mellan 9:00 och 16:00 men det var inga som helst problem. Tappade lite lite koncentration precis innan eftermiddagsfikat bara men det var ganska väntat. Nu brinner man av energi att förändra och förbättra :)

Igår ägnade jag större delen av dagen i soffan. Tittandes på TV. Avslutade med att se Polar expressen och fick upp precis sådär lagom julstämning. Och då menar jag lagom så att jag ser fram emot att göra jul i lägenheten till helgen. Tänker nämligen INTE tjuvstarta med det. Jag har tjuvstartat med julmust och lussebulle, det får räcka :)

Kram och hej!

Inga kommentarer: