måndag, januari 22, 2007

NERK utställning

Sådärja, Ozzy skötte sig och jag har äntligen fått min titelrosett från NERK :) Min och min förresten, den tillhör väl Ozzy egentligen men eftersom han är min så tillhör den mig :) Ska försöka komma ihåg och uppdatera bloggen senare idag med en bild på utställningsburen med tillhörande rosetter. Jajamen, ni läste rätt... det står i plural :) Ozzy blev även nominerad och för det får man en rosett. TACK FÖR DET (rosettgalningsmanin håller i sig). Nu var inte konkurrensen för att bli nominerad så stor (sammanlagt tre katter så han slog ut två för att bli nom), men det är ändå kul när en domare tycker att ens katt är den snyggaste av de tre :)

Annars har det varit rätt så lugnt. Bestämde mig igår för att börja mata småfåglarna igen. Har haft ett uppehåll när det var plusgrader och barmark... Sist jag matade (innan plusgraderna då) så fick jag fylla på med 1 (EN) liter fågelfrö per dag! Det var lite småjobbigt kan jag lova. Helt plötsligt var fågelmatskontot på väg att bli dyrare än kattmatskontot. Fågelmatning är ju mycket för att speciellt Isa tycker det är en perfekt underhållning att sitta i fönstret och kika på småfåglar :)

Nepp, nu är det lunch. Jag är hungrig.

//Maria

Inga kommentarer: