fredag, januari 12, 2007

Snart sovdags

Alldeles strax är jag klar med dagens "jag måste fixa"-saker. Känns underbart att veta att man i bästa fall får sova 4½ timmer :) Tur (?) jag ska åka tåg imorgon i drygt tre timmar. Hinner sova lite då om inte annat. Gäller att inte missa stationen där man ska av bara ;) Station förresten... Det sista tåget är mer som en buss. Har numera lite svårt för att kalla vätterntåget för mjölkkannetåg nu när jag åkt ett riktigt mjölkkannetåg *ler* Hur många andra tåg känner ni till som stannar vid en skola? Ok det kanske bara är just den stationen/hållplatsen som heter så, men det är lik fb en skola och inget samhälle!! På det "riktiga" mjölkkannetåget ska man trycka på en stoppknapp annars är det inte säkert att tåget stannar på den station där man ska kliva av! *skratt* Hittintills så har det varit fler än jag som ska av på samma station så hittintills så har inte jag själv behövt trycka. Får se om det blir annorlunda denna gång eftersom jag åker med ett senare tåg.

Nä nu är det sovdags. Ska försöka kliva upp 06:00 imorgon i nån vild förhoppning om att jag inte ska hamna på minustid på jobbet! Får se hur bra det går :)

Inga kommentarer: