torsdag, juni 30, 2005

*Gäspar stort*

Vilken höjdardag det blir idag då... Började med att jag vid midnatt inatt upptäckte att frysen ofrivilligt avfrostat sig själv. Det gick lite snabbt när jag hämtade mat ur frysen igår så jag fick inte igen dörren ordentligt. När jag upptäckte det hade frysen stått öppen i drygt 7 timmar. ALLT hade smält eller tinat. Bara att stänga dörren och dra igång den stackars frysen igen. Tack och lov så fungerade den! Jag var inte helt säker på detta eftersom det är en frys från min Farmor och Farfar och jag vet inte hur gammal den är, vet bara att den är gammal. Så i två timmar satt jag och fönade böcker och kartonger i desperata försök att få det torrt. Bara för att upptäcka att jag måste tömma ut mer, för det är mer som har sugit åt sig vatten därinne. Det står två kartonger med okänt innehåll, som har sugit åt sig vatten. Jag orkade bara inte igår! Så det väntar på mig efter veterinär besöket med ozzy.... Min dag ser ut som följer:
Jobba till 14:00
Veterinärtid med Ozzy 15:00 (30 min resväg bort)
Gå till apoteket och köp skavsårsplåster samt ev antibiotika till Ozzy
Gå till zoo affären och köp långtidsmat till fiskarna
Gå till matvaruaffär och fixa burkmat till Ozzy
Maila M om VK
Ring S och fråga vad hon vill. (hon har ringt 3-4 gg per kväll nu två dagar irad)
Torka upp i förrådet
Laga till den mat som tinade i frysen
Skicka utställningsanmälningar (det är en REJÄL bunt)
Tvätta 19:00 till 23:00
Det där är det jag kommer på just nu. Låt oss säga som så här... JAG VET VAD JAG GÖR IDAG. Allt detta på drygt fyra timmars sömn!!!! *svordomar* (ursäkta)
------------------------------
NEGATIVT
jag måste ringa C och fråga om hennes kontonummer (ytterligare en grej till listan)
POSITIVT
S kommer och hjälper mig med lägenheten och frysolyckan, sköööööönt :)

Inga kommentarer: