fredag, juni 03, 2005

smärta

ojojoj
Idag hade vi trivsel dag på jobbet. Vi cyklade 1,8 mil. Låter som småpotatis för er med normalkondition och kanske till och med småpotatis även för er med kondition sämre än normalen. Men för oss (läs mig) otränade stackare som knappt cyklat på två år och det är det närmsta träning jag kommit på lika lång tid... så var detta något jag var lite nervös inför...
Överlag gick det bra. Jag har GRYM smärta i bakre regionerna annars är det ingenting än så länge. Vet dock att jag kommer ha träningsvärk imorgon *ler* och jag måste handla samt tvätta imorgon! Fast man brukar väl säga att träningsvärk går över om man tränar lite till? det lär jag få svar på imorgon tror jag :)

I onsdags började jag mitt förordnande som alltså sträcker sig året ut. Jag har nog inte fattar hur "lång" tid det är än. Plötsligt känns det som om julen ligger bakom hörnet och vi har ju inte haft midsommar än :)

En kompis kompis ringde till mig i veckan och var lite orolig över sin katt. Han var hängig och enligt veterinären hade blodproven visat att han hade förhöjda njurvärden. Efter att jag hade berättat att esters njurvärde var ca 5 ggr högre vid första provet så kände sig kompis kompisen lugnare. Jag förstår henne dock, klart man blir orolig om veterinären säger att katten har förhöjda njurvärden och problem med njurarna, sen blir man hemskickad med medicin som tar över en vecka innan det börjar hjälpa. Skulle hon sitta där med en katt som var hängig, hade feber och varken åt eller drack? Kan säga att hon åkte till Skara sen istället och fick sin katt inlagd! Dock är det nog ingen fara med honom för hon fick hämta hem honom idag och då mådde han bättre. Hon hade inte behövt ha honom inlagd till och börja med heller, hon hade kunnat få med sig katten hem bara de hade vätskat upp honom. Så det blir nog bra, hoppas jag!!

"should I stay or should I go"......
dvs ska jag flytta eller ska jag inte flytta? Flyttar jag så vill jag bo kvar i samma område som jag bor i nu, vilket innebär DYR hyra om man är singel. Jag kanske fixar hyran, men vill jag hamna i en sits igen då jag måste tänka på pengar hela tiden? Svaret är att det vill jag inte.... Så jag vet inte hur jag ska göra. Kanske lika bra att bo kvar här i min lilla trånga etta och gnälla över hur trångt jag bor ;)

Ska smita nu och vårda min ömma bak!

Inga kommentarer: